البـرز، فردیس، شهرک وحدت،
بلوار یخ، خیابان سوم غربی، پلاک ۸۰، طبقه ۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
۵۶۶۶۸۳۲۸ ۰۹۳
info@web-city.ir
support@web-city.ir

بهینه سازی سایت به روش بسیار ساده

بهینه سازی سایت به روش بسیار ساده

بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت دارای قواعد ساده ای می باشد، اما این موضوع به این دلیل نیست که شما در این مسیر با هیچ چالشی رو به رو نمی شوید. برای این که در زمینه بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت عالی عمل کنید و به موفقیت هایی دست یابید، لازم است بدانید که از کجا باید تست طراحی سایت خود را شروع کنید و تست شما باید به چه ترتیب باشد.

روش های ساده ای وجود دارد که می توانید به کمک آن ها، این تست طراحی را به وسیله خودتان اجرا کنید. اگر فکر می کنید که یکی از این تست ها و یا حتی بیشتر می تواند در طراحی سایت شما به کار بسته شود، پس زمان را هدر ندهید و سریع تر دست به کار شوید.

اگر این چنین نیست، می توانید به جستجوی خود ادامه داده تا بهترین تست را برای طراحی سایت خود بیابید.

باید به اجرای تست طراحی سایت علاقه داشته باشید و این انگیزه را در خود پرورش دهید. من به شخصه بسیار اشتیاق دارم تا این تست ها را در طراحی سایت خود اجرا کنم. از جایی که بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت همیشه یک پروسه ادامه دار است، بسیار راضی و خوشحال می شوم که می توانم همیشه موارد جدیدی را به طراحی سایت خود بیافزایم تا مشتریان و مخاطبین سایت خود را خشنود کنم.

۱- دکمه های دعوت به عمل
شما می توانید تست طراحی سایت خود را از دکمه های دعوت به عمل توسط تغییر فونت، رنگ و یا شکل آن ها شروع کنید. شاید این موارد به نظر جزئی باشند، اما می توانند بسیار روی خرید مشتریان از وب سایت تاثیر بگذارند. از جایی که این دکمه های دعوت به عمل بسیار عامل قدرتمندی می باشند، از این رو بسیار ارزش دارد تا روی آن ها تست هایی را اجرا کنید.

آیا می دانستید که قرار دادن دکمه های دعوت به عمل در بالای صفحه وب سایت می تواند میزان مخاطبین تان را تا ۳۰۴ درصد افزایش دهد؟ اما به یاد داشته باشید که این مورد شاید برای وب سایت شما متناسب نباشد، به همین دلیل است که باید به اجرای تست هایی رو بیاورید تا تصمیم بگیرید که آیا این عامل، برای وب سایت تان مفید است و نتایج مثبتی را به ارمغان می آورد یا خیر. رنگ و متن دکمه های دعوت به عمل بسیار اهمیت دارند. از ضمایر، فعل ها و طول جملات مختلفی استفاده کنید. برای تصمیم گیری درباره رنگ دکمه های دعوت به عمل، حدس بزنید که کدام یک از تصاویر زیر می تواند درآمد تجارت مورد نظر را بیشتر افزایش دهد (به تست انجام شده در Copy Blogger دقت کنید)؟

بله، گزینه سبز ۸۱ درصد و گزینه نارنجی ۹۵ درصد باعث افزایش درآمد و میزان مشتریان سایت شدند.

*** درسی که از این قسمت می گیرید چیست؟ از رنگ های روشن تری برای دکمه های دعوت به عمل سایت خود استفاده کنید.

۲- تیتر ها
تیتر سایت، اولین چیزی است که کاربران در صفحه اول سایت تان مشاهده می کنند، از این رو نیاز به تست های فراوانی دارد. مطالعاتی روی تیترهای تبلیغاتی برای رانندگان کامیون در وب سایت Truckersreport انجام شد.

نتیجه حاصل این تحقیقات این بود که تیتر موجود در این وب سایت در بهترین حالت نیز هیچ مزیتی را به همراه نداشت و هیچ پیشرفتی را در وب سایت به وجود نیاورد.

۳- قیمت
اگر مردم با کلمات واضح و روشن و انگیزه بخش در وب سایت رو به رو شوند، بیشتر تمایل دارند تا واکنش هایی را انجام دهند و هم چنین از جایی که لینک های وب سایت باعث می شوند تا این افراد بیشتر تمایل به اجرای عملکردهایی داشته باشند، انتخاب متن لینک ها نیز بسیار اهمیت دارد.
سعی کنید از کلماتی در صفحه اول سایت خود استفاده کنید که مخاطبین تان را به صفحات مختلفی از سایت هدایت می کند. عبارات های مختلفی را بررسی کنید، آن ها را تست کنید و حتی به تست رنگ های مختلف برای متن لینک ها روی بیاورید تا در نهایت به نتایج مهمی دست یابید که می توانید توسط آن ها درآمد تجارت خود را افزایش دهید.

نسخه آزمایشی رایگان بهتر است یا ضمانت بازگشت هزینه پرداختی محصول؟ خیلی از شرکت ها که محصولاتی را می فروشند، از یکی از این استراتژی ها به کار می برند: نسخه رایگان، نسخه آموزشی و ضمانت بازگشت هزینه پرداختی محصول.

حالا تصمیم شما چیست؟ Neil Patel، که دارنده یک وب سایت تجارت الکترونیک با درآمد بسیار فراوان می باشد، نتایج تحقیقات خود را درباره این که “کدام استراتژی ها می توانند نتایج بهتری برای تجارت ها داشته باشند”، به اشتراک گذاشت. Patel می گوید که او احساس متفاوتی در ارتباط با چگونگی فروش محصولات سایت خود داشت. مشتریان وب سایت او می توانند محصولات سایت را در ازای ۱۹۷ دلار خریداری کنند و در صورت ناراضی بودن، می توانند پیش پرداخت خود را باز پس بگیرند.

همان طور که Patel می گوید، یک تغییر ایجاد شده در قالب “۳۰ روز ضمانت بازگشت هزینه محصولات” در وب سایت باعث شد تا فروش محصولات تا ۲۱ درصد افزایش یابد. تنها ۱۲ درصد از این افراد تمایل به بازپس گرفتن هزینه پرداختی خود داشتند. Patel در نهایت در تحقیقات خود نتیجه گرفت که ترکیبی از “۷ روز نسخه آزمایشی رایگان” به علاوه “۳۰ روز ضمانت بازگشت هزینه محصولات” می تواند درآمد بسیاری را برای وب سایت و تجارت به وجود بیاورد.

مدت زمان ارائه نسخه آموزشی. شما باید درباره مدت زمانی که نسخه آزمایشی را به صورت رایگان در اختیار مشتریان سایت قرار می دهید نیز تصمیم گیری کنید. می خواهید این مدت زمان ۷، ۱۴، ۲۱ و یا ۳۰ روز باشد؟ می توانید برای اطمینان یافتن، هریک را در طراحی سایت خود تست کنید. نتایج این تست ها بر اساس تجارتی که دارید و یا محصولات و سرویس هایی که ارائه می کنید، بسیار متفاوت می باشد.

برنامه های پرداختی. مانند مدت زمان ارائه نسخه آزمایشی، تصمیم گیری در ارتباط با روش های پرداختی محصولات می تواند بر اساس اجرای تست های مختلف و استفاده از نتایج آن ها، به راحتی انجام شود. می توانید برنامه های پرداختی متعددی را در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید تا به راحتی بتوانند گزینه ای که متناسب شرایط شان می باشد را انتخاب کنند و خرید هایی را از وب سایت شما انجام دهند.

اشاره داشتن به مزیت محصولات و سرویس ها در تیتر وب سایت، همیشه ایده مناسبی است. می توانید به این ترتیب بر مشتریان سایت خود بیشتر تاثیر بگذارید و بهتر می توانید آن ها را متقاعد به خرید کردن از سایت کنید.

به علاوه، طبق مطالعات انجام شده توسط Sarah Goliger، عناوین و یا تست هایی که سوالاتی را می پرسند و یا موضوعات مهمی را بیان می کنند، می توانند میزان کلیک بیشتری را در وب سایت فراهم آورند.

۴- فونت ها
اندازه فونت. فونت های Verdana و Courier در اندازه ۱۲px ، Arial در اندزه ۱۴px و Tahoma در ۱۲px خوانایی بالایی دارند. هر فونتی را که برای طراحی وب سایت خود انتخاب می کنید فرقی ندارد، باید اندازه متناسبی را برای آن ها به کار ببرید تا خوانایی خوبی داشته باشند و بتوانند میزان کلیک در وب سایت را افزایش دهند.

Seris در برابر Sans: کدام مورد را باید در طراحی سایت خود استفاده کنید؟ این نوع فونت دو شکل مختلف دارد. Serifs دارای عرض و زیبایی بیشتری می باشد، این در حالی است که Sans عرض استانداردی دارد.

مطالعه ای نشان می دهد که Serifs در موارد چاپی و Sans در طراحی وب سایت ها به خوبی عمل می کند. در مطالعه ای دیگر، این موضوع مشخص شد که رنگ های روشن تر یعنی رنگ هایی به غیر مشکی، می توانند روی خوانایی متن های وب سایت اثر سوء بگذارند.

۵- تصاویر
آیا در صفحه اول سایت شما از تصاویر متناسب و زیبایی استفاده شده است؟ تست کنید که چه نوع تصاویری برای طراحی سایت و مخاطبین وب سایت تان متناسب تر می باشد. آیا تصاویر اشخاص واقعی، تصاویر محصولات و یا تصاویری از صحنه های طبیعی برای وب سایت تان مفید است؟ آیا هنوز هم به جای استفاده از تصاویر، به سمت طراحی ها، عکس ها و یا اسلایدرهای تصویری روی می آورید؟

تصاویر پس زمینه و الگوهای طراحی. تصویر پس زمینه، تاثیر بسیار زیادی بر ذهن مشتریان وب سایت دارد. گزینه های مختلفی را در این باره تست کنید –تصاویر ثابت، تصاویر متحرک و یا الگوهیا از پیش آمده- و سپس دریابید که کدام مورد برای طراحی وب سایت شما مناسب تر می باشند.

۶- ویدئوها
ویدئوها برخلاف محتواهای متنی می توانند برای استفاده در وب سایت، گران و پر زحمت باشند. اما اگر ویدئویی متناسب با تجارت تان را انتخاب کرده اید، ارزش تست کردن را دارد تا به این ترتیب دریابید که آیا استفاده از ویدئو می تواند برای شما سود داشته باشد یا خیر.

زمانی که از ویدئو در طراحی سایت خود استفاده می کنید، باید چه ویژگی هایی را تست کنید؟
پخش اتوماتیک و یا کلیک کردن برای پخش ویدئو. نتیجه بررسی ها و تحقیقات مشخص می کند که اکثر کاربران سایت، پخش ویدئو با کلیک کردن را می پسندند. ویدئوها با پخش اتوماتیک مایه آزار می باشند و خیلی از کاربران وب سایت حوصله این را ندارند که به عقب بازگشته و گزینه قطع پخش ویدئو را انتخاب کنند. اما در هر صورت، باز هم اجرای تست طراحی وب سایت در این زمینه، می تواند شما را به مشتریان بیشتری سوق دهد.

اضافه کردن دکمه های دعوت به عمل به ویدئو. این دکمه ها برای پخش ویدئو باید در تمام مدت قابل مشاهده باشند. این ویدئوها می توانند در مرکز یا قسمت راست و یا حتی انتهای صفحه سایت قرار داشته باشند.

ویدئوی کوتاه یا بلند؟ شما باید برای خود مشخص کنید که آیا تجارت تان به ویدئو تبلیغاتی نیاز دارد یا ویدئویی که به طور مفصل درباره محصولات و سرویس های سایت صحبت کند.

استفاده از صدای خانم یا آقا در ویدئو وب سایت. کدام یک از این موارد در طراحی سایت شما، توجه افراد بیشتری را به خود جذب می کند؟ تست کنید.

اجرای تست A/B از ویژگی های بالا می تواند میزان مخاطبین وب سایت تان را افزایش دهد. شما می توانید توسط استفاده از نرم افزارهایی نظیر Wistia که می تواند آمار بازدید ویدئو ها را مشخص کند، روی کاربردی بودن آن ها در سایت خود مدیریت داشته باشید. در نهایت، مطالعه ای توسط Eyeviewdigital.Com انجام شده است که نشان می دهد که استفاده از ویدئو ها در صفحه اصلی وب سایت می تواند تا ۸۰ درصد میزان مشتریان را افزایش دهد.

۷- دکمه “ثبت نام کنید” و یا “ورود”
باید بررسی کنید که کدام یک از این دو مورد می تواند برای طراحی وب سایت و یا شرکت شما متناسب باشد. آیا گزینه ثبت نام برای کاربران جدید سایت تان اهمیت دارد و یا استفاده از اکانت های شبکه اجتماعی برای ورود به وب سایت، برای آن ها حائز اهمیت است؟ بعد از این که این موضوع را دریافتید، روی شکل و رنگ این دکمه ها تصمیم گیری کنید تا ببینید که از کدام رنگ یا شکل دکمه می توانید نتیجه بهتری حاصل کنید. می توانید فرم وب سایت خود را به گونه ای که با اهداف وب سایت تان هم خوانی داشته باشد، شکل دهید و سپس می توانید برای تعداد فیلد و یا بخش های موجود در فرم وب سایت نیز تست هایی را اجرا کنید.

مطالعاتی نشان می دهد که شما می توانید تصمیم گیری مشتریان سایت خود را توسط مشخص کردن مزیت محصولات و سرویس ها در تیتر وب سایت و یا در دکمه هایی برای پر کردن فرم، سرعت ببخشید. وب سایت Bettingexpert.Com به این ترتیب در میزان ثبت نام وب سایت خود، حدود ۵۴/۳۱ درصد افزایش مشاهده نمود.

۸- نوار جستجو
زمانی که متوجه شدید که کدام یکی از صفحات وب سایت تان کلیک های بیشتری را به دست آورده است، سعی کنید تا آن صفحات را بهینه سازی کنید. ترتیب و مکان قرار گیری نوار جستجوی سایت خود را تغییر دهید تا دریابید که کدام شرایط، بهتر می تواند کلیک ها و میزان مشتریان سایت تان را افزایش دهد. اگر نمی خواهید تغییرات بسیاری را به وجود آورید، سعی کنید تا به تغییر کلمات در نوار جستو بسنده کنید و دریابید که کدام موارد می توانند موفقیت بیشتری را برای سایت و تجارت تان مهیا کنند.

برای مثال، کارشناس بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت ها Jeff Blatner دریافته است که گزینه “چرا باید از وب سایت و محصولات ما استفاده کنید” در نوار جستجو نمی تواند نتیجه های خوبی را به ارمغان بی آورد. او آزمایشاتی را انجام داد و گزینه “چگونگی کارکرد محصولات و سرویس های سایت ما” را جایگزین کرد و ۷/۴۷ درصد در میزان مخاطبین و مشتریان سایت، افزایش مشاهده نمود.

۹- ستون ها و تقسیم بندی ها
صفحات اول وب سایت هایی که چند ستونه می باشند، ممکن است از نظر ظاهری متناسب به نظر برسند، اما مطالعات نشان می دهد که صفحه اول وب سایت همراه با یک ستون می تواند ۶/۶۸۰ درصد در میزان سفارش محصولات افزایش ایجاد کند و هم چنین می تواند به میزان ۷/۶۰۶ درصد، درآمد تجارت را ارتقاء دهد.

به علاوه می توانید تست هایی را اجرا کنید تا دریابید که در صفحه محصولات وب سایت تان، چه عواملی باعث اضطراب و نگرانی مشتریان وب سایت می شود، ممکن است این اضطراب از نحوه ثبت نام در وب سایت و یا پروسه آن حاصل شده باشد.
مطالعاتی انجام شده است که مشخص می کند که چه عواملی می تواند این اضطراب را کاهش دهد. این مطالعات به این نتیجه ختم شد که ارائه اندکی توضیحات می تواند به تصمیم گیری خرید مشتریان وب سایت کمک کند. هم چنین این توضیحات در وب سایت، باعث افزایش ۷۸ درصد مشتریان سایت می شود.

نتیجه گیری

آیا هنوز دچار شک می باشید؟

فکر کنید که اگر تست طراحی سایت از موارد بالا را اجرا نکنید، چقدر ضرر می کنید. شما به راحتی توسط این تست ها می توانید وب سایت و تجارت خود را بهبود دهید و درآمد بیشتری را کسب کنید. از این رو شروع به تست کردن کنید، باز گردید و نتایج خود را دوباره بررسی کنید و هرگز این رویه تست کردن را در وب سایت و تجارت خود متوقف نکنید.
با این اطلاعاتی که در این مقاله در دسترس شما قرار دادیم، امیدوارم بتوانید به بهترین وجه از آن استفاده کنید. تمام هدف من در این مقاله این است که دریابید که چند قدر اجرای تست طراحی وب سایت اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که تست طراحی سایت A/B مهم ترین مورد در موفقیت وب سایت، و جذب مخاطبین بیشتر می باشد.
موردی که باید بعد از این تست ها به آن فکر کنید، این است که روی بخش هایی که نتایج مثبتی را از آن ها به دست آوردید، باید بیشتر تمرکز کنید تا به این وسیله، مخاطبین بیشتری را نیز جذب تجارت و سایت خود کنید. به مرور زمان با انجام تست های مکرر می توانید دریابید که چگونه کیفیت تست را با سرعتی عملی که دارید، بالا ببرید.
به این ترتیب می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به بیشترین نتایج دلخواه تان دسترسی داشته باشید و سایتی را طراحی کنید که هم از نظر خودتان و هم از نظر مشتریان و مخاطبین وب سایت تان بسیار فوق العاده است. به یاد داشته باشید که هر چقدر وب سایت تان مخاطبین زیادی هم داشته باشد، باز هم باید این تست های طراحی وب سایت را اجرا کنید تا بتوانید به طور مداوم وب سایت خود را بروزرسانی کنید و اشکالات آن را رفع کنید.
به این ترتیب تجربه کاربری مفیدی را برای مخاطبین سایت خود به وجود می آورید و به تبع آن حتما فروش بیشتر و در نهایت درآمد بیشتری را نیز خواهید داشت. تست های طراحی سایت را هیچ وقت متوقف نسازید و به این ترتیب حتما روز به روز در زمینه تجارت و وب سایت خود پیشرفت خواهید کرد.

*** این ها ساده ترین روش ها و کارهای ممکن برای بهینه سازی مخاطبین برای وب سایت میباشد، برای گرفتن نتیجه بهتر شما باید کار را به متخصصان بسپارید، گروه طرحی سایت وب شهر با کادری مجرب و متخصص آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.


حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *