چند روش برای بهبود رتبه سئو محلی سایت
توسط مجید احدی
بهکارگیری سرویس Google My Business
Google My Business ابزاری برای افزودن اطلاعات کسب و کار به گوگل مپ است که باید به شکل زیر تکمیل و بهینه سازی گردد.
- مطمئن شوید که اطلاعات مربوط به کسب و کارتان همواره به روز باشد.
- تصویر باکیفیت و به روزی از کسب و کار خود آپلود کنید.
- ابتدا حساب خود را اعتبارسنجی کنید.
- به سایت خود لینک بدهید.
ثبت سایت در دایرکتوریهای محلی
سایت خود را در دایرکتوری محلی ثبت نام کنید که دارای ارزش و اعتبار زیاد نزد گوگل باشد و از قرار دادن لینک در هر دایرکتوری خود داری کنید زیرا دریافت یا قرار دادن لینک سایت خود در هر سایت یا دایرکتوری تضمینی برای پیشرفت و بهبود سئوی محلی نخواهد بود.
بک لینکهای محلی بسازید
برای آن که متوجه شویم که گوگل چگونه تصمیم میگیرد به کسبوکار های محلی را در صفحه نتایج جستجوی خود نمایش دهد به فاکتور ها و متغییر های مختلفی بستگی دارد.یکی از عوامل تأثیرگذار در این بین بک لینک است برای مثال اگر شما یک شرکت محلی هستید باید بک لینک های محلی به سایت خود داشته باشید که روش های مختلفی برای به دست آوردن بک لینک های محلی وجود دارد برای لینک سازی محلی روش های خلاقانه زیادی وجود دارد که نیاز به خلاقیت شما دارد بنابراین همه این عوامل دست در دست هم خواهند داد تا در نهایت گوگل شما را به عنوان یک کسبوکار محلی شناسایی کند.
ساختار سئو سایت خود را بهبود دهید
گوگل هنگامی کسبوکار شما در یک محل جغرافیایی تأیید خواهد که این مورد را در سایت اصلی شرکت خود شما تأیید کرده باشید.شما باید نام برند و کسبوکار،نشانی و شماره تماس خود را در داخل سایت وارد کنید.مکان خود را بر روی نقشه گوگل معین کنید و آن را در بخش تماس با ما سایت قرار دهید تا کاربران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
استفاده از پارامتر near در پایان URL ها
این که آدرس یا URL را فارسی وارد می کنید یا انگلیسی تفاوتی ندارد. در آخر آدرس از پارامتر near=cityname استفاده کنید. به جای cityname اسم شهر را وارد نمایید. با این کار وقتی که کاربر نزدیک به موقعیت شما باشد احتمال این که مطلب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود بالاتر است.
استفاده از نرم افزارهای خاص برای تعیین مختصات GPS
برای تعیین کلمات کلیدی با استفاده از مختصات GPS نرم افزارهای زیادی وجود دارد که برای رتبه بندی محلی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال برنامه Location Emulation که محصول کروم است به صورت خودکار این کار را انجام می دهد.
برخی از نرم افزارهای شناخته شده دیگر عبارتند از:
این برنامه به صورت اختصاصی و کاملا منطبق با نتایج GPS عمل می کند. هر کلمه کلیدی که شما وارد کنید از فیلتر مختصات جغرافیایی عبور می کند تا دقیق ترین نتایج نسبت به یک خیابان، یک محله یا یک شهر نمایش داده شود.
Moz از مختصات جغرافیایی برای طبقه بندی و رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده می کند و از این رو ابزار خوبی جهت بهبود رتبه محلی سایت خواهد بود.
Google’s Ad Preview
این ابزار را در کنار سایر گزینه ها برای آنالیز و زیرنظر داشتن وضعیت تبلیغات و کلمات کلیدی به یاد داشته باشید.
مجید احدی
مجید احدی هستم، تولید کننده محتوا برای سایت، قبلا در زمینه تعمیرات موبایل و مدتی هم در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم. در حال حاضر مدتی هست که به حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان تولید کننده محتوا و ویرایشگر سایت فعالیت می کنم.
مطالب پیشنهادی
روش هایی جهت حفظ رتبه در موتورهای جستجو
25 مهر 1396