اهمیت صفحه درباره ما در طراحی سایت
توسط مجید احدی
“درباره ما” درواقع یک صفحه کوچک اما بسیار پر اهمیت است که ماهیت سایت و شرکت شما را نمایش دهد.
صفحه “درباره ما”، یکی از پر طرفدارترین بخش های وب سایت تان می باشد. وب سایت های زیادی وجود دارد که به این قسمت، توجه لازم نمی کنند و از این رو، مخاطبین نمی توانند به این صفحه جذب شده و تصویر درستی از تجارت را در ذهن خود بسازند.
“درباره ما” شامل توضیحاتی مفصل از شرکت، مدیران، صاحبان آن، سابقه ای از آن سازمان، خدمات و محصولات، و حتی آدرس و شماره تماس شرکت است.
عموما بازدیدکنندگان سایت برای آشنایی با شما حتما سری به صفحه “درباره” خواهند زد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که درباره ما صرفا معرفی شرکت نیست بلکه باید محتوی جملاتی باشد که بازدید کننده به شما اعتماد پیدا کند و باصطلاح جذب شود و در نتیجه به کاربر تبدیل شود.
هدف از گنجاندن این صفحه در طراحی سایت معرفی ای است که سبب آشنایی بازدیدکننده با شرکت و سازمان شما خواهد شد به طوری که علاوه بر این آشنایی حس اعتماد نیز نسبت به کسب و کار شما پیدا کند.
نکات زیر را هنگام نگارش “درباره ما” فراموش نکنید:
خود را معرفی کنید.
عنوان سازمان و عوامل آن را بصورت مختصر معرفی کنید. قرار دادن یک عکس از مدیر یا مؤسس شرکت به مخاطبان اعلام می کند که با اشخاص حقیقی سر و کار دارند.
از چه زمانی شروع به کار کرده اید.
زمان راه اندازی شرکت تان برای بسیاری از بازدیدکنندگانی که قصد دارند مشتری شما باشند مهم است و سابقه طولانی یکی از عوامل اعتماد به شماست. اما بسیاری از شرکت های کوچک سابقه زیادی ندارند و در این مورد مشکل دارند. اگر شما نیز جزو شرکت های کم سابقه هستید می توانید از تجربیات گذشته خود برای بازدیدکنندگان صحبت کنید. مثل بسیاری از صاحبان شرکتی که فعالیتشان در گذشته با فعالیت فعلی شان ارتباط نزدیک دارد.
فعالیت هایتان را عنوان کنید.
خدماتی که ارائه می کنید و یا محصولاتی را که تولید می کنید را بنویسید، و توضیح دهید خدمات شما در چه زمینه ای است و برای چه کسانی مفید است.
در چه محلی قرار دارید.
برای یک مشتری مهم است که متخصصین شما در چه منطقه جغرافیایی مشغول به کار هستند. برای بسیاری از مشتریان شما این سوال ایجاد خواهد شد که آیا این یک کسب و کار واقعی است یا خیر. بهترین جواب برای این سوال قرار دادن آدرس کامل پستی شما در سایتتان است تا مشتریان با دیدن آدرس یک مکان حقیقی به شرکت شما اطمینان پیدا کنند.
متن را خلاصه بنویسید.
“درباره ما” باید متنی باشد کوتاه و خلاصه تا فضای زیادی را اشغال نکند و طراحی سایت را بهم نریزد. در صورت طولانی بودن متن در طراحی سایت می توانید آن را به صفحات مختلفی تقسیم کنید و لینک صفحات را مثل فعالیت های ما، کارمندان ما و … را در آن بگنجانید.
علاوه بر مواردی که گفته شد نکات دیگری نیز مؤثرند :
توجه کنید که مخاطبین شما از چه قشری هستند.
ادبیات خود را متناسب با مخاطبان خو در نظر بگیرید. مسلما مخاطبین یک سایت علمی با مخاطبین یک تفریحی ادبیات متفاوتی دارند. همانگونه گه طراحی سایت علمی با طراحی سایت تفریحی متفاوت است.
نشان دهید به مخاطب توجه می کنید.
تصور کنید یکی از مخاطبان روبروی شما نسشته است، متن را با صدای بلند بخوانید و ببینید در صورتیکه واقعا آن شخص در مقابل شما باشد باز هم همینطور با او سخن خواهید گفت؟
توانمندیهای منحصر به فرد خود را درج کنید.
یکی از مهمترین روش های جذب مشتری این است که بداند شرکت شما علاوه بر توانمندیهای مورد نیاز، کاری منحصر به فرد انجام می دهد. در طراحی سایت معمولا بخشی را برای نمونه کارها در نظر می گیرند که می تواند بخشی از صفحه “درباره ما” باشد.
به صفحه درباره ما، شخصیت دهید
ابن گونه فرض کنیم که سایت شما دارای متن های جالبی درباره محصولات و پست های وبلاگ می باشد که به صورت جذاب و مفیدی نوشته شده اند. از این رو، چرا صفحه درباره ما وب سایت شما باید خشک و بدون جذابیت باشد؟
فرقی نمی کند که وب سایت و یا تجارت شما به طور کلی داری چه شخصیت ها و چه ویژگی هایی می باشد، صفحه درباره ما سایت شما باید با این ویژگی ها و شخصیت ها مطابقت داشته باشد تا بتواند مخاطبین را به خود جذب نماید.
این صفحه را نباید صرفا به خود اختصاص دهید
به طور معمول در این صفحه باید از ویژگی ها خود و اعضای تیم تجاری تان صحبت کنید، اما به یاد داشته باشید که کاربران به وب سایت شما رجوع نمی کنند تا رزومه شما را بخوانند.
موردی که واقعا می خواهند این است که شما چه مواردی را به آن ها در این وب سایت ارائه می دهید. آن ها می خواهند بدانند که شما چگونه مشکل آن ها را حل می کنید. این موارد را در محتوای صفحه درباره ما وب سایت خود قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی مزیت محصولات و سرویس های سایت و تجارت شما را دریابند.
با هدف، به ساختن صفحه درباره ما وب سایت خود روی آورید
خیلی از وب سایت ها، این صفحه خود را بدون هدف می سازند. باید برای این صفحه از طراحی وب سایت خود نیز هدفی در نظر بگیرید و مطابق با آن پیش روید. آیا کاربران ترغیب می شوند تا بارها و بارها به این صفحه از سایت شما رجوع کرده و مطالب را مرور کنند؟ باید محتوای این صفحه از طراحی وب سایت به گونه ای باشد که کاربران را جذب خود سازد و تمایل داشته باشند درباره تجارت شما مطالبی را مطالعه کنند.
هم چنین با قرار دادن دکمه های دعوت به عمل در بخش های مختلف صفحه “درباره ما” وب سایت خود، می توانید کاربران را ترغیب به خرید از وب سایت کنید.
استفاده از تصاویر و ویدئو ها
کاربران سایت روی صفحه درباره ما سایت شما کلیک می کنند، چون می خواهند درباره شرکت و تجارت شما موارد بیشتری بدانند. آن ها به دنبال دلیلی هستند تا قانع شوند که از وب سایت شما خرید کنند و در این صفحه می خواهند دریابند که فرق شما با رقیبان تان در چه مواردی است. همه این موارد را باید در طراحی صفحه “درباره ما” وب سایت خود رعایت کنید.
یک راه آسان برای این موضوع این است که از تصاویر و ویدئو ها استفاده کنید. برای تاثیر گذاری بیشتر بر کاربران سایت خود می توانید از فیلم بردارها و عکاس های حرفه ای نیز کمک بگیرید. یک ویدئوی ۵ دقیقه ای که درباره ویژگی ها و مزایای تجارت تان می باشد، تاثیر بسیار بهتری از متن های خالی می گذارد.
خود را مانند یک روای داستان بدانید
راویان داستان با تجربه و خوب باید توانایی جلب کردن نظر افراد را داشته باشند و باید آن ها ترغیب کنند تا آخر داستان را گوش دهند. صفحه درباره ما وب سایت شما هم باید به همین شکل باشد.
زمانی که محتوا های خود را بروزرسانی می کنید، از دید نقد گرایانه به آن بنگرید و از خود بپرسید: “چه دلیلی دارد که بازدیدکننده سایت، تمام محتوای این صفحه از سایت من را مطالعه کند؟ ” اگر کاربران از ابتدا تا انتهای محتوای موجود در صفحه درباره ما وب سایت شما را نمی خوانند، باید دوباره محتوای خود را بررسی کنید و از دید یک راوی به آن بنگرید و نقاط ضعف خود را یافته و آن را برطرف کنید.
مطالب پیشنهادی
روش هایی جهت حفظ رتبه در موتورهای جستجو
25 مهر 1396